No niin, siirrän päiväkirjani tänne nettiin, josko näin saisin myös itseni tajuamaan paremmin missä menen ja samalla voin auttaa sanoillani myös muita.

Kerron hieman itsestäni. Olen hyvässä perheessä kasvanut, vakituisessa työssä ja korkeakoulu käytynä. Koskaan en ole vain oppinut kuinka rahaa käytetään. Aloitin viime vuoden loppu puolella pelaamisen, toki olen aina silloin tällöin laittanut muutaman euron Ray:lle, mutta nyt löysin nettipelit. Sinne saatoin viikossa syöttää monta sataa euroa. Homma lähti käsistä siinä vaiheessa, kun otin ensimmäiset pikavippini. Alussa otin vain yhden tai kaksi, ja maksoin ne heti pois kun sain palkan. Tänään on tilanne se, että olen tehnyt perintäfirmojen kanssa ensimmäiset maksusuunnitelmat, laittanut laskut nättiin pinoon ja nyt vain alan lyhentää velkaani. Velkaa on muutama tonni. Ihan liikaa. Mutta koska en aio menettää luottotietojani, aion tehdä kaikkeni että selviän tästä tilanteesta. Jos en puoleen vuoteen saa itselleni uutta vaatetta niin haittaneeko tuo mitään? Mieluummin uusi vaate puolen vuoden päästä kuin merkintä luotoissa.

Olen syvästi päättänyt että tästä kaikesta nousen vielä jaloilleni ja opin käyttämään rahaa. Rankkaa tämä tulee olemaan, mutta lopussa kiitos seisoo. Joskus, vielä joskus olen velaton.